Menyeramkan! Pelajar Maut Dipukul Oleh Gurunya Hanya Kerana Gagal Jawab 2 Soalan Matematik

Seorang pelajar sekolah rendah di Sichuan, China, dihukum oleh gurunya kerana gagal menjawab dua soalan yang diberikan. Akibat dari hukuman itu, mangsa kemudian mengalami gegaran otak dan meninggal dunia. 

 

Difahamkan, 10 September 2020 merupakan tarikh bagi sambutan Hari Guru di China. Ning Ning, 10, berasa teruja untuk pergi ke sekolah kerana mahu memberi bunga kepada gurunya.

Kira-kira jam 9 pagi, dia gagal menjawab dua soalan matematik yang diajukan menyebabkan gurunya marah lalu menyuruh dia melutut dan dalam masa yang sama telinganya ditarik, tangannya ditampar dan kepalanya dipukul.

Menurut kembar mangsa yang juga berada di kelas yang sama, Ning Ning tidak dapat mengangkat kepala atau badannya ketika dihukum. Selepas itu, rakan sekelasnya bergegas membantunya untuk kembali ke tempat duduk.

15 minit sebelum jam 12 tengah hari, guru berkenaan menghubungi nenek mangsa untuk membawanya pulang kerana dia kelihatan tidak sihat.

Neneknya segera datang ke sekolah dan mendapati mangsa tidak dapat membuka mata atau bercakap, lalu dibawa ke hospital untuk mendapatkan rawatan tetapi gagal dan Ning Ning disahkan meninggal dunia.

Ning Ning sebelum ini pernah memberitahu neneknya yang guru terbabit baru mula mengajar pada semester ini dan dia sangat takut untuk menghadiri kelas kerana guru itu suka menghukum pelajar dengan memukul mereka.

Media cuba menghubungi pihak sekolah berkenaan untuk meminta penjelasan, tetapi guru besarnya memutuskan panggilan telefon.

amber – orientaldaily via thereporter

 

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram dan juga Twitter Jirancakap untuk info dan peluang untuk jana pendapatan kita bersama

PERHATIAN: Pihak Jirancakap tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda telah berfikir dengan warasnya sebelum ingin menulis apa-apa diruangan komen anda disini. Pihak Jirancakap juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*