Wanita Hin4 Penjual Jeruk Dikecam Netizen, Ini Sebenarnya Yang Terjadi

MALAYSIA: Pada hari ini telah tvlar satu video menunjukkan seorang perempuan dan kawan-kawannya seperti menganj1ng penjual jerok jalanan.

 

Sed1h tengok video penjual jer0k dipermain-mainkan oleh beberapa orang wanita yang sedang berkereta semasa melalui jalan di mana terdapat beberapa orang lelaki sedang menjual jer0k.

 

Apakah engkau tidak kesihankan mereka yang sedang dibah4ng panas mentari dan begerak ke hulu dan ke hilir demi mencari rezeki halal?

Sungguh kurang adab wahai perempuan!!! Engkau tak tahu setitik keringat yang menit1s dari tubuhnya mendapat ganjaran pahala yang besar daripada Tuhan.

 

Siapa tahu, mungkin sebelum ni dia juga punya kerja tetap namun pendemik cov1d menyebabkannya jadi penganggur.

Insaflah, mungkin suatu hari nanti nasibmu lebih bur0k daripada mereka yang sedang kau h1na hari ini. Dan pada waktu itu engkau akan tahu betapa per1tnya pengh1naan yang suatu masa dulu engkau pernah lakukan kepada orang lain…

Menerusi video yang sedang viral di media sosial itu, sekumpulan remaja yang dilihat sedang berada di dalam kenderaan bertindak ‘meng4juk’ perilaku peniaga yang sedang berniaga itu.

Sumber – mhi

 

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram dan juga Twitter Jirancakap untuk info dan peluang untuk jana pendapatan kita bersama

PERHATIAN: Pihak Jirancakap tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda telah berfikir dengan warasnya sebelum ingin menulis apa-apa diruangan komen anda disini. Pihak Jirancakap juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*