VIRAL! Gadis Ini Mengaku Setelah Mvrtad, Hidupnya Lebih Mudah Dan Lebih Berjaya. Ini Penjelasan Tak Masuk Akal Beliau

Mendapat hidayah untuk menerima agama Islam atau berubah menjadi seseorang yang lebih baik dari segi agama itu adalah satu rahmat besar Allah kepada hamba-Nya.

Tapi malang bagi sesetengah orang yang mungkin sudah dilah1rkan menjadi seorang Islam tetapi menganggap agama ini sebagai penghal4ng kepadanya pulak dalam mencapai sesuatu yang baik dalam hidup.

Perkara inilah yang berlaku kepada seorang gadis bernama Ayesha yang berasal dari Australia. Dia mengaku dirinya sebagai ‘ex-Muslim’ dan telah meninggalkan ‘Allah’ atas sebab-sebab yang admin rasa sangat tak masuk akal. 

Menerusi perkongsian video di Twitter, Ayesha memberitahu yang dia telah mendapat pelbagai peluang hidup yang baru selepas keluar daripada agama Islam.

 

Lepas keluar Islam, anj1ng boleh ber4k di seluruh katil dan rumah?

Antara sebabnya yang buat admin terkejut ialah dia katanya mempunyai seek0r anj1ng jenis Italian Greyhound dan anj1ng tersebut katanya telah meninggalkan ‘naj1s’nya ke seluruh katil dan rumah milik Ayesha.

Walau bagaimanapun, Ayesha sangat gembira akan hal tersebut mungkin dia dah tak perlu nak fikir pasal soal sertu kot. Tapi kalau ikut l0gik sapa je suka anj1ng dorang ber4k-ber4k satu rumah kan?

Dia meninggalkan naj1snya (kek0toran) ke seluruh katil dan rumah saya. Dan saya menyukainya” 

Berjaya dapat tiga degree lepas keluar Islam? 

Satu lagi sebab yang agak mengejvtkan ialah apabila Ayesha memberitahu yang dia berjaya mendapat tiga degree iaitu satu sarjana muda dan dua masters selepas keluar dari Islam.

Dia juga katanya dalam perancangan nak ambil PHD lepas ni. Tambah Ayesha dia berjaya kerja di bermacam-macam sektor selepas murt4d dari agama ini.

Kenyataan Ayesha yang ini memang buat ramai Muslim kat luar sana triggered sebab ramai je yang berjaya dapat degree, masters, PHD dan juga ada yang bergelar professor dengan pangkat lebih tinggi ketika menjadi seorang Muslim.

“Inilah yang dipanggil istidraj” 

Video tersebut telah mendapat pelbagai kec4man di media sosial yang mana rata-rata tidak memahami apa relevannya di sebalik keluar agama dan capai kejayaan macam dapat degree tu kalau tidak menjadi seorang Muslim.

Rasanya tak perlu diberikan contoh, dalam keluarga kita sendiri ramai yang berjaya dalam pelajaran dan hidup tapi mereka masih berpegang kepada ajaran Allah dan sentiasa mengikuti arahan-Nya.

Kebanyakan netizen juga berpendapat, apa yang dimiliki Ayesha kini dipanggil ist1draj dan mendoakan semoga dia mendapat hidayahnya kembali.

Sumber-Penmerah

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram dan juga Twitter Jirancakap untuk info dan peluang untuk jana pendapatan kita bersama

PERHATIAN: Pihak Jirancakap tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Jirancakap juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*