[VIDEO] Rider Ni Nampak Satu Bungkusan Di tepi Jalan, Setelah Dibuka Buat Ramai Tergamamam Tentag Isi Kandungan Plastik Tersbut

Kucing merupakan haiwan peliharaan yang comel dan manja. Bulunya yang tebal dan berwajah comel membuatkan sesiapa saja cair melihatnya.

Tidak hanya kerana kecomelannya, malah ia juga adalah mahkluk Tuhan yang bagus untuk dijadikan peneman agar kesihatan mental dan fizikal kita terjaga dengan baik.

Gelagatnya yang begitu nakall akan membuatkan anda seolah-olah tidak bosan dengan perangai si comel ini.

Kucing juga adalah haiwan yang sering diambil sebagai haiwan peliharaan. Selain dapat menemani ketika svnyi, halwan tersebut juga turut menceriakan suasana dan amat menyeronokkan untuk dimain bersama.Bukan itu sahaja, menjaga kucing juga tidaklah svkar kerana cara penjagaannya yang sangat mudah.

Tetapi, berbeza pula dengan satu rakaman video dari seorang rider foodpanda ini apabila beliau terjumpa seekor kucing diikat di dalam plastik dan diletakkan di tepi jalan.

Ramai berslmpati dan ucap rasa syukur kerana Rider ini sempat selamatkan kucing ini, ramai yang mendoakan beliau kerana tlndakannya itu.

Dalam ajaran Islam, umat Islam diajarkan untuk saling menjaga dan mencintai serta berperilaku baik kepada semua mahluk ciptaan Allah SWT.

Secara umumnya, Islam mewajibkan berbuat ihsan kepada kesemua makhluk meliputi manusia, tumbuhan, dan juga haiwan. Berbuat ihsan kepada haiwan seperti kucing adalah wajib hukvmnya dalam erti kata tidak menyaklti dan menzaliml haiwan tersebut.

 

Sumber : ASN/OM via onlinemalaya

 

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram dan juga Twitter Jirancakap untuk info dan peluang untuk jana pendapatan kita bersama

PERHATIAN: Pihak Jirancakap tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda telah berfikir dengan warasnya sebelum ingin menulis apa-apa diruangan komen anda disini. Pihak Jirancakap juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*