(Video) Kalimah Allah Jelas Kelihatan Di Aplikasi Google Earth

Video Penampakan Kalimah Allah Semasa Menggunakan Aplikasi Google Earth

Masya Allah, Tabarokallah… Seorang lelaki menemui kalimah الله secara tidak sengaja semasa seorang sukarelawan bernama Ade Rahadian (53) yang baru saja memuat turun aplikasi Google Earth di telefon bimbitnya.

Kalimah الله tersebut dapat dilihat berada di kawasan berbukit yang di kelilingi hutan belantara di Kota Sawahlunto, Sumatera Barat. Sehingga kini, masih tidak dapat dipastikan adakah kalimah tersebut terbentuk secara alami ataupun kerana buatan manusia.

Lokasi Penampakan

Dari pantauan Liputan6.com menggunakan aplikasi Google Earth, penampakan lafaz Allah di daerah tersebut memang benar ada. Namun tidak jelas secara jelas daerah tersebut apakah sawah atau perkebunan ketika tampilannya diperbesar.

Tetapi, baru-baru ini sebuah akun di Instagram juga mengunggah video lafaz Allah yang ditemukan Ade Rahardian tersebut. Akun bernama @eliticca memperlihatkan dua orang lelaki yang berada di area lafaz Allah itu. Kemudian mereka merakam dengan kamera drone. Dari video tersebut terlihat dengan jelas lafaz Allah, di lokasi tersebut tampak kawasan itu merupakan ladang dan sawah.

Dalam unggahan @eliticca tersebut juga ditulis deskripsi tentang kebesaran Allah, ia juga menulis lokasinya di Desa Bukit Gadang, Kecamatan Talawi Kota Sawahlunto Sumatera Barat.

Jom tonton video penemuan yg menarik ini…

Kredit; Yuhanis Azam & Sahabat Surga via Majalah-Harian.com

 

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram dan juga Twitter Jirancakap untuk info dan peluang untuk jana pendapatan kita bersama

PERHATIAN: Pihak Jirancakap tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda telah berfikir dengan warasnya sebelum ingin menulis apa-apa diruangan komen anda disini. Pihak Jirancakap juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*