Tengah Tebar Roti Canai, Tiba-tiba Ada Orang Hulur Mic. Semua Orang Tergamam Dengar Suara Beliau

Bagi sesetengah orang, mereka mempunyai kelebihan suara yang merdu ketika melakukan nyanyian. Tidak kiralah sama ada suara halus atau sebaliknya, kalau sudah hebat memang terserlah suaranya.

Tanpa sebarang peralatan pun boleh onz! Perkara ini dapat dikaitkan dengan sebuah video yang menjadi perhatian ramai.

Menerusi rakaman tersebut, kelihatan seorang lelaki yang sedang menyampaikan sebuah lagu bertajuk Niat Hati Taknak Berpisah nyanyian kumpulan Arrow di sebuah kedai makan secara terbuka.

Namun, dipertengahan lagu tersebut lelaki itu telah memberikan mikrofon kepada salah seorang penebar roti canai.

Tanpa disangka-sangka, nyanyian penebar roti canai itu betul-betul menusuk kalbu apabila dia memiliki suara yang sangat merdu.

Lebih menjadi tumpuan apabila dia juga turut santai menyanyikan lagu berkenaan sambil menyiapkan roti canai yang dibuatnya. “Steady abang tarik sambil tangan tebar roti canai”, kata pemilik akaun terbabit.

Ternyata, rakaman terbabit telah membuatkan ramai warga netizen yang berasa kagum dengan kebolehan suaranya di samping ada yang turut memuji kehebatan yang dimiliki.

Video yang sempat dirakam oleh salah seorang individu terbabit telah berjaya menc.uri tumpuan orang ramai sehingga menerima sebanyak 338 ribu tontonan umum menerusi laman akaun Twitter berkenaan setelah ia dimuat naik pada beberapa jam yang lalu.

Reaksi Orang Ramai

Aku suka dgr lagu beliau time dia tarik tu..fuhhh.. mengncam beb..contoh nyer camni.. bergenaaaanngggg.. air mata ini.. sebakkk.. ermmm.

Patutlaa sebijik sama… GV8 dia kena ade! Fuh sekali tebaq sekali tarik soqa baq hanggggggg. Legen.

Suara Macam Telan CD. Belanja Lagu Sambil Tebar Roti Canai, Siapa Sangka Ini Nasib Penyanyi Arrow, Renggo

Bagi yang membesar para era 90-an dan awal 2000-an, pastinya nama penyanyi ini tidak asing lagi bagi mereka.

Mempunyai suara bernada tinggi, penyanyi kumpulan Arrow, Renggo berkata beliau bukan membawa diri sebaliknya mencari peluang dan kehidupan baru luar dari kota metropolitan.

Menurut pemilik nama sebenar Mohd Zain Ramli, 51 tahun ini, dia kini bertapak di Kampung Sungai Petai di Pasir Puteh, Kelantan sejak lebih sebulan lalu.

Renggo ketika ditemui Astro Awani menjelaskan, beliau sebenarnya ingin mencari tapak perniagaan baru luar Kuala Lumpur selepas menyedari perniagaan kedai makan dan roti canainya di Kepong terkesan kerana persaingan perniagaan.

Dalam mengintai peluang perniagaan di Pantai Timur, Renggo pada mulanya memilih Terengganu untuk bertapak.

” Saya duda ketika itu … dapat seorang wanita yang sudi nak bersuamikan saya di Terengganu, katanya mahu duduk Terengganu bersama wanita itu, takdir Allah tak jadi nikah, batal nikah tak ada jodoh” katanya ketika ditemu bual di Astro Awani, baru-baru ini.

” Tak jadi nikah saya buat keputusan pindah ke sini Pasir Puteh, tengok kedai di Sungai Petai ini sesuai, selepas bincang dengan bapa saudara di sini, saya buat keputusan bertapak di sini” kata vokalis Arrow, kumpulan yang sinonim dengan lagu, Aku Tak Marah itu.

Kedai Makan Santai Renggo Arrow kini beroperasi di Pasir Puteh, Kelantan.

Selepas mengambil bahagian dalam program realiti Kilauan Emas 4 terbitan Astro tidak lama dahulu, Renggo mengambil keputusan membuka keda makan dan roti canai di Puchong, namun kini perniagan kedai makan di Puchong diserahkan kepada kawannya juga seorang artis dari kumpulan CRK untuk diteruskan.

Pilihannya bertapak di Sungai Petai dirasakan tepat, apatah lagi kehidupan di sini aman, tenang dan mempunyai ruang masa.

” Di Kelantan ini tanah dia sejuk, tak berapa bimbang dalam soal sosial anak-anak, bahkan beliau menyasarkan untuk berada di kampung kerana bukan sasarannya untuk capai sesuatu yang luar kemampuannya” katanya.

Sambil Tebar Roti Canai Je Legend Vocalist Kumpulan Arrow Nyanyi Maintain padu Macam Dalam CD

Namun, Renggo tidak menyangka jualan hasil air tangannya menebar roti canai lumayan bahkan roti canainya kini laris dijual sekitar 200-250 keping sehari.

” Tak sangka buka kedai si kawasan kampung, sambutan dia luar jangka, orang datang tak putus putus dari serata Kelantan, saya bermula seratus keping sekarang dan nak cecah 300 keping roti canai” tambahnya.

Masih menyanyi

Bercakap mengenai bidang nyanyian, Renggo berkata, kerja sebagai penyanyi tidak terhenti sebaliknya beliau meneruskan minatnya itu.

Baru-baru ini, Renggo telah melancarkan single album terbaharu berjudul Kekasih Syurgawi yang sudah mula berkumandang di saluran YouTube.

” Lagu ini saya buat khas untuk semua wanita, tidak kira kategori apa, janda ke, ibu ke, dara ke, lagu ini sudah mula mula bermainndi corong radio” katanya

Beliau turut menerima undangan menyanyi namun disebabkan PKP, undangan nyanyian jarang diterima.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*