Suspek Kes Bun0h Kawan Baik Secara Kejam Tiba Di Mahkahmah. Rupanya Niat Asal Beliau Hanyalah Mahu….

TERENGGANU:
Suspek yang dipercayai membunuh Siti Nur Surya Ismail, 19, dalam kejadian di Kampung Lubuk Batu, Telemong, Hulu Terengganu kelmarin, tiba di Mahkamah Majistret Marang, kira-kira jam 10.15 pagi tadi. Polis akan mendapatkan perintah reman ke atas suspek bagi membantu siasatan.

Terdahulu

 

Kuala Terengganu: “Sedih, rasa macam mimpi kakak dah takde (tiada),” kata Siti Nurliyana Syuhada Ismail, 15, adik kepada Siti Nur Surya, 19, yang m4ti dibu-nuh rakan sendiri di ruang tamu rumah keluarganya di Kampung Lubok Batu, Telemong, semalam.

Katanya, pemergian kakaknya secara tiba-tiba meninggalkan ke-san mendalam buat dirinya.

Dia menyifatkan arwah sebagai kakak dan anak yang baik dan bertanggungjawab terhadap keluarga dan kedua orang tua.

“Arwah sangat baik. Saya akan merinduinya selepas ini apatah lagi kakak yang selalu menghantar dan menjemput saya pergi dan balik sekolah,” katanya ketika ditemui selepas upacara pengeb-umian je-nazah Siti Nur Surya di Tanah Perkvburan Islam Kampung Beladau Selat, malam ini.

Dia yang masih dalam keadaan sugul tidak percaya arwah kakaknya pergi dalam keadaan meny4yat hati.

“Saya tidak menyangka trag3di berd4rah ini berlaku kepada kakak. Ketika melihat m4yatnya dengan pergelangan tangan kiri pu-tus, saya ta-kut dan terus keluar rumah untuk menelefon bapa,” katanya.

Bapa arwah, Ismail Muda, 58, pula menyifatkan arwah seorang yang baik dan sangat menyayangi ibunya.

“Demi kasih arwah terhadap ibunya, dia sanggup mengorbankan pelajarannya apabila mengambil keputusan tidak menyambung pengajian selepas tamat tingkatan lima.

“Dia bercita-cita menjadi seorang pelukis pelan dan sepatutnya menyambung pengajian dalam bidang lukisan pelan senibina di Akademi Binaan Negara (ABN) Hulu Terengganu Januari tahun ini,” katanya.

Bagaimanapun katanya, memikirkan ibunya yang terlantar s4kit, dia melupakan impian bergelar pelukis pelan hanya kerana mahu menumpukan perhatian menjaga ibu.

Ismail kelihatan sayu semasa majlis pengebu-mian anaknya, Siti Nur Surya yang meni-nggal dunia selepas dibunuh dalam kejadian sam-un di Kampung Lubok Batu, Telemong semalam di Tanah Perku-buran Kampung Beladau Selat di sini malam ini. FOTO Ghazali Kori

Berikut pula perkongsian dari salah seroang senior sekolah arwah dan svspek

“Kes bun-uh mareng, Aliya Saari siap chat dengan suspek lagi, patutlah langsung tak dok prasaan balas wasap gitu gitu je.

“Sian aliya arini tekanan jiw-a kej-utan dok sangka, sampai nangis kediri mekmok wat pade kejutan sebab ye chat nge suspek pembu-nuhan sendiri rupanya.

“Sc4ry dunia sekarang ni. Btw angsa dan suspek junior aliya

“Maaf bagi yang tak faham sy copy yang tolong translate kan dekat komen,

Kakliya: Betul ke kejadian tu

Suspek: Betul kak Liya

Kakliya: Yang mana satu ye? Kak liya tak cam yang mana satu orangnya.

(Suspek bg gambar mangsa)
Kak liya: Yang ni ke? Ya Allah

Suspek: Ye

Kak liya: Rumah dia kena rompak?

Suspek: Dengar macam tu la.

Kakliya: Ada orang ke masa tu? Ke dia sorang je? Kesiannya..

Suspek: Tu tak tahu . Dengar cerita adik dia balik sekolah baru tahu.

 

Sumber – Inforoadblock/JPJP

 

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram dan juga Twitter Jirancakap untuk info dan peluang untuk jana pendapatan kita bersama

PERHATIAN: Pihak Jirancakap tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda telah berfikir dengan warasnya sebelum ingin menulis apa-apa diruangan komen anda disini. Pihak Jirancakap juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*