Subhanallah, Kejadian Aneh Ini Dirakamkan. Video Fenomena Detik Detik Bumi Seperti Sedang Bernafas.

Sebelum ini, tular sebuah video memperlihatkan fenomena bumi bernafas telah menjadi bualan di media sosial.

Banyak orang yang berasa takjvb, ada juga yang merasa bingvng dan berusaha mencari penjelasan atas fenomena tersebut.

Beberapa buah video seperti ini menjadi vlral di media sosial, pernah satu masa kejadlan seperti ini berlaku di Kanada dan berjaya di rakam seorang lelaki.

Lelaki bernama Brian Nuttal melihat fenomena unik itu semasa tengah berjalan-jalan di Apple River, Cumberland County, Provinsi Nova Scotia, Kanada.

Keadaan cuaca agak berangin ketika itu memandangkan sedang musim luruh. Brian memperhatikan tanah bergerak-gerak kembang kempls dalam irama teratur.

Dia mengeluarkan telefon bimbit dan mula merakam kejadian aneh itu.

Video tersebut lalu dimuat naik Brian ke Facebook dan telah mendapat tanda Like sebanyak 13,500 kali.

Video dalam artikel ini pula berlaku pada masa yang berbeza, menurut sumber ia berlaku dalam bulan ini kemudian menjadi sensasi.

Netizen mula memperd3bat bagaimana ianya boleh berlaku dan berbagai macam spekvlasi muncul untuk menjelaskan fenomena tersebut.

Seperti komen yang ditinggalkan, sebahagian netizen berpendapat itu adalah tanda akan muncul sebuah gua, tapi menurut yang lain kejadian itu seperti ada aliran air di dalam tanah.

Sementara yang lain berpendapat akar tumbuhan yang tersebar luas tidak mencengkam ke dalam tanah cuma dipermukaan sahaja.

Seorang pakar pula berpendapat kesan seperti bernafas ini berlaku apabila terdapat tiupan angin pada atas pokok lalu gelombang goyangannya sampai ke bahagian bawah hingga boleh menyebabkan tanah terangkat kerana akar pokok tidak terlalu dalam.

Jadi, apa pula pandangan anda?

 

Sumber : KLV

 

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram dan juga Twitter Jirancakap untuk info dan peluang untuk jana pendapatan kita bersama

PERHATIAN: Pihak Jirancakap tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda telah berfikir dengan warasnya sebelum ingin menulis apa-apa diruangan komen anda disini. Pihak Jirancakap juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*