Seekor Gajah Dibun0h Secara Kej4m Dan Kulit Di Siat Di Sabah

Kota Kinabalu: Seekor gajah Pigmy Borneo ditemukan sudah mereput dengan kesan tembakan dan tetakan di sebuah ladang kelapa sawit berhampiran Kampung Imbak, Tongod, di sini, kelmarin.

Dalam penemuan 8 pagi itu, bangkai gajah disyaki berusia lingkungan lima hingga tujuh tahun itu ditemukan dengan beberapa anggota badannya terpisah antara satu sama yang lain.

Pengarah Jabatan Hidupan Liar (JHL) Sabah Agustine Tuuga berkata, gajah berkenaan dipercayai sudah mati sekurang-kurangnya empat atau lima hari lalu.

Katanya, hasil bedah siasat, pihaknya percaya gajah berkenaan terkena tujuh tembakan dengan empat daripadanya di kepala.

“Sebahagian besar kulit gajah berkenaan juga disiat dan beberapa anggota badannya seperti kaki dan telinga ditemui kira-kira enam hingga 32 meter dari badannya.

“Beberapa anggota badan gajah, termasuk kepala dan gading ditemukan di lokasi kejadian, kecuali belalai,” katanya di sini, hari ini.

Agustine berkata, sukar untuk mengenal pasti motif utama pembunuhan haiwan dilindungi berkenaan namun siasatan akan diteruskan.

Katanya, ia adalah penemuan bangkai gajah ketiga setakat tahun ini dan ia adalah kali pertama kulit haiwan berkenaan disiat.

“Kita akan meneruskan siasatan lanjut dan setakat ini tiada sebarang tangkapan berjaya dilakukan,” katanya.

Difahamkan, satu laporan polis sudah dibuat oleh pengurus di ladang terbabit.

Sumnber – hmetro

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram dan juga Twitter Jirancakap untuk info dan peluang untuk jana pendapatan kita bersama

PERHATIAN: Pihak Jirancakap tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda telah berfikir dengan warasnya sebelum ingin menulis apa-apa diruangan komen anda disini. Pihak Jirancakap juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*