‘Sebod0h-Bod0h Aku, Rupanya Ramai Lagi Bod0h Kat Luar Sana’ – Netizen Dedah Ramai Pembeli Bod0h Mengamok Kat Shopee Dapat ‘Dummy’ Iphone 11

Tak tahu kami nak react macam mana dengan post ini yang kami jumpa di Twitter. Nak kata kesian pun ada tapi kenapalah tak baca betul-betul. Mana mahu-nya iPhone original ditawarkan serendah RM23.

BACA: “Orang Bodoh Je Yang Sanggup Beli iPhone 12?”

Untuk pengetahuan anda apa yang dijual oleh penjual tersebut adalah ‘dummy’ – dia macam replika yang menyerupai telefon sebenar tapi pastinya tidak boleh beroperasi.

Senang nak faham, kadang-kadang kan kita selalu tengok di kedai telefon, selamba kedai tinggalkan telefon mereka masa tutup kedai, itulah dia. Takkan kedai nak tinggalkan telefon sebenar kan?

Lebih menyedihkan, bagai pembeli yang mendakwa mereka tertipu kerana telah berusaha untuk menghidupkan telefon tersebut namun gagal. Penat tahu tak tekan button on itu tapi tak on on jugak sampai sudah.

Malah lebih dari itu, ada juga minta charger. Aduh, tak tahu lagi kami nak cerita macam mana. Usop Wilcha pernah berkata, English education itu penting.

 

Apa-apa pun, ramai di antara kita pernah mengalami situasi sebegini bila online shopping. Baca tak habis, size tak tengok betul-betul. Bila dapat barang, boleh gelakkan diri sendiri.

 

 

 

Sumber – GUlapop

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram dan juga Twitter Jirancakap untuk info dan peluang untuk jana pendapatan kita bersama

PERHATIAN: Pihak Jirancakap tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda telah berfikir dengan warasnya sebelum ingin menulis apa-apa diruangan komen anda disini. Pihak Jirancakap juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*