Proton X50 Pertama Terlibat Kemalangan Bersama Abang Waja Namun Apa Yang Terjadi Selepas Itu Buat Ramai Terkejut…

Kira-kira sejam yang lalu, tular foto yang menunjukkan kmalangan kecil yang melibatkan unit pandu uji Proton X50 yang dis0ndol dari belakang oleh abangnya Proton Waja.

Foto tersebut telah dimuat naik oleh pemilik akaun Facebook bernama Daniel Heng yang dikongsikan ke laman group Taiping D Avangers.

Tidak dinyatakan di manakah l0kasi kejadian dan jika dilihat unit pandu uji X50 yang dis0ndol dari belakang itu hanya mengalami sedikit kerosakan pada bahagian bampar belakang. Manakala, Waja yang merempvhnya r0sak agak tervk juga di bahagian depan.

Rata-rata warganet berkata X50 memiliki struktur yang kukuh memandangkan impak dari kmalangan tersebut agak kecil berbanding Waja tersebut.

Memang tidak dinaflkan X50 memiliki struktur yang kvkuh dan disebabkan itulah ia menerima penarafan 5 Bintang dari Program Penilaian Kereta Baharu Negara-Negara Asia Tenggara (ASEAN NCAP).

Sebenarnya, ia bukanlah sesuatu yang ajalb kerana kenderaan moden mempunyai zon remvk crvmple z0ne di bahagian depan yang akan mengurangkan rislko kecderaan kepada penumpang.

Semoga pemilik kenderaan yang terlibat dipermudahkan urusan dan menyelesaikan kes ini dengan cara yang baik.

Menerusi kongsian dari laman inforoadblock pula, didapati terdapat makluman awal kess kmalangan melibatkan Proton X50 dan Proton Waja itu sebenarnya berlaku siang tadi berhampiran Aeon Kepong.

Respon Orang Ramai

Minta pihak proton bagi sebutir x50 kepada pemilik proton waja kerana keberaniannya test kethanan x50 matap sungguh.

Lain macam teknlk pemasaran iklan X50 ni, memang real habis dia punya svntingan efek kemlangan dia tu…. syabas tim pemasaran proton!.

Abang waja mesti dengkl kat adik x50 kan maklumla adik bongsu kan selalu dapat perhatian ramai.

Kereta nampak ok Dari luar mesti belah Dalam semua pcah sens0r Dan banyak Lagi dengan spare part problem Proton ni Waja Tu Lagi cepat keluar workshop nanti mampu lah jalan 30 tahun Lagi Waja tu nanti.

 

Sumber : Funtasticko/InfoRoadblock

 

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram dan juga Twitter Jirancakap untuk info dan peluang untuk jana pendapatan kita bersama

PERHATIAN: Pihak Jirancakap tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda telah berfikir dengan warasnya sebelum ingin menulis apa-apa diruangan komen anda disini. Pihak Jirancakap juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*