Parti Amanah Sepakat Tolak Belanjawan 2021 – Presiden Mat Sabu

KOTA BHARU: Kesemua Ahli Parlimen Parti Amanah Negara (Amanah) sepakat untuk tidak menyokong Belanjawan 2021 yang dibentangkan kerajaan 6 November lepas.
Presidennya, Mohamad Sabu memaklumkan keputusan itu selari dengan ketetapan yang dibuat oleh pimpinan dalam Pakatan Harapan (PH).
“Itu kita bercakap dalam Parlimen, Ketua Pembangkang sudah cakap kalau hendak sokong mesti dipinda beberapa perkara.
“Kita, parti Pejuang pun bercakap, UMNO pun bercakap juga beberapa perkara perlu dipinda untuk dapat sokongan, kita bersama PH (tidak sokong),” katanya ketika ditemui di sini hari ini.
Selain itu, Mohamad Sabu atau Mat Sabu berkata Belanjawan 2021 itu tidak menepati beberapa tuntutan yang dikemukakan oleh Pakatan Harapan.
Sementara itu parti Amanah hari ini turut mengumumkan untuk mengekalkan Asmuni Awi sebagai Pengarah Pilihan Raya Amanah untuk pilihan raya umum ke 15 akan datang.
Sumber-Awani

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram dan juga Twitter Jirancakap untuk info dan peluang untuk jana pendapatan kita bersama

PERHATIAN: Pihak Jirancakap tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Jirancakap juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*