Pak Lah Cecupak Meningg4l, Inalillah Pelawak Popular Zaman 90an Hembuskan Nafas Terakhir. Ini Penyebab Utama Kematiannya

” Minta maaf banyak Fendi dan keluarga kalau takda kebaikan yang pernah aku buat untuk miker dan keluarga.”

Demikian perkongsian mengejutkan oleh pelawak Wahid Senario di Instagram beliau yang mengumumkan tentang pemergian pelakon dan pelawak, Pak Lah Cecupak.

Wahid turut meluahkan rasa kesal kerana tidak dapat bersama arwh ketika meninggI dnia.

Difahamkan Allahyrham Pak Lah meninggI dnia kerana k4nser.

” Masa kita dekat kita tak pernah bersua. semua salah aku jugak.. dah jauh macam ni Allah saja yang tahu… apa lagi bila dapat berita yang macam ni…

” Semoga keluarga Pak Lah teruskan kehidupan ini dgn kebahagiaan..kerana m4ti itu pasti.. banyakkan doa utk arwh disana ya anak2..
semoga arwah tenang disana..Terima kasih semua… AL-FATIHAH..”

” Ya Allah Ya Tuhanku ampunilah dia, rahmatilah dia, maafkanlah dia, muliakanlah kem4tiannya, lapangkanlah kuburnya, jadikanlah syurga sebagai ganti tempat tinggalnya dan berilah kesabaran kepada ahli keluarganya.

” Semoga arwah di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman..”

Sementara itu, dalam perkongsian berasingan berasingan, beberapa rakan artis turut berkongsi berita sama

Ali Puteh menerusi satu hantaran di Instagram meminta orang ramai untuk sama-sama sedekahkan Alfatihah buat Allahyrham Pak Lah Cecupak/

” Salam takziah buat keluarga…mari sme2 kite sedekahkan al fatihah buat arwah pak lah” tulis Ali Puteh

Sementara itu, kisah berkenaan Pak Lah Cecupak yang terlantar sak1t beberapa bulan sebelum ini mendapat perhatian ramai yang simpati dengan nasibnya

Pak Lah atau nama sebenarnya Nor Affendi Nurdin, 53, disahkan menghidap k4nser usus tahap empat dan berat badannya yang jatuh mendadak serta tidak secergas dahulu.

Popular dengan rancangan lawak dan sering muncul di kaca televisyen pada era 1990-an

Jika sebelum ini wajah cerianya sering menghiasi rancangan lawak di kaca televisyen pada era 1990-an, semua itu hanya tinggal kenangan. Beliau tidak mampu berbuat demikian lagi.

Malah difahamkan, keupayaan Pak Lah untuk menggubah lagu dan menulis lirik semakin terhad.

Sebelum ini, beliau dikenali sebagai komposer kepada lagu bertajuk Joget Toleh Menoleh dalam loghat Perak dendangan kumpulan Senario.

Meskipun keadaannya agak lemah dan tidak bermaya, Pak Lah tetap menggagahkan diri saat diwawancara SinarPlus.

Pak Lah yang pernah menjadi peserta program Sinaran Pasport Kegemilangan 1995 dan 1997 itu sendiri pun tidak menyangka, sak1t yang ditanggungnya beralih kepada bahagian perut pula.

” Saya diser4ng semb3lit pada tempoh pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan. Bila buat pemeriksaan, rupa-rupanya ia petanda awal saya dapat k4nser usus.

” Doktor maklumkan, ada tum0r pada usus dan dinasihatkan buang kerana bimbang akan mer3bak hingga boleh jejaskan organ lain,“ katanya.

Selepas memikirkan sedalam-dalamnya, Pak Lah memberitahu, beliau terus menjalani rawatan di Ipoh, Perak sebelum dipindahkan ke Hospital Kuala Terengganu untuk memudahkan urusan keluarganya berulang-alik melawatnya.

Pihak admin mengucapkan takziah buat seluruh keluarga Allahyrham Nor Affendi Nurdin atau Pak Lah, semoga tabah menghadapi ujian ini.

Seoga arwh ditempatkn dikalangan orang beriman dan beramal soleh, aamiin.

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram dan juga Twitter Jirancakap untuk info dan peluang untuk jana pendapatan kita bersama

PERHATIAN: Pihak Jirancakap tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda telah berfikir dengan warasnya sebelum ingin menulis apa-apa diruangan komen anda disini. Pihak Jirancakap juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*