“Over! Baru Swab Test Dah Meroyan!”-Influencer Ini Dikecam Kerana Rakam Video Dan Sebarkan Untuk Tujuan Memalukan Staf Kesihatan

Sejak penul4ran wabak p4ndemik Covid-19 di negara kita, petugas barisan hadapan antara yang banyak bertungkus lumus dalam menjaga keselamatan dan kesihatan rakyat.

Namun, masih ada pihak yang memandang rendah akan tugas mereka seperti yang berlaku baru-baru ini apabila seorang influencers dikatakan tidak berpuas hati dengan layanan yang diterima melakukan ujian swab Covid-19.

Difahamkan, influencers tersebut memuat naik beberapa video di Instagram mendakwa dik4sari oleh seorang jururawat. Lelaki itu mendakwa jururawat tersebut melakukan ujian swab dengan k4sar dan mengambil keputusan untuk membawa perkara itu ke muka pengadilan.

Katanya, jururawat itu bertindak k4sar walaupun pada awalnya sudah mintai untuk melakukan secara perlahan-lahan. Ujarnya, disebabkan tindakannya itu berlakunya pertumpahan air mata akibat rasa sakit pada bahagian hidung.

Dengan harapan perkongsian itu dapat menagih simpati daripada netizen bagaimanapun influencers berkenaan dikec4m teruk oleh pengguna media sosial.

 

Netizen berkata, apa yang dilakukan oleh jururawat tersebut sememangnya mengikut procedur yang sepatutnya ketika melakukan swab test dan bukannya dengan sengaja menjolok hidungnya sehingga begitu sekali.

Bukan itu sahaja, ramai mempertahankan jururawat tersebut dan meminta agar tindakan yang dilakukan ke atas influencer berkenaan kerana sikap tidak bertanggungjawabnya itu.

Dalam pada itu, ada beberapa netizen tampil mempersoalkan tindakan influencer berkenaan yang mengambil video tanpa kebenaran jururawat tersebut dengan tujuan untuk memalukannya.

Influencer tersebut telah mohon maaf

Bagaimanapun, influencer tersebut telah pun permohonan maaf terhadap jururawat tersebut. Apa pun diharap yang terjadi ini dijadikan sebagai pengajaran kepada semua orang untuk sentiasa menghargai jasa petugas barisan hadapan.

SUMBER: Twitter via gula pop

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram dan juga Twitter Jirancakap untuk info dan peluang untuk jana pendapatan kita bersama

PERHATIAN: Pihak Jirancakap tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Jirancakap juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*