Konsert #GegarVaganza Diteruskan, Namun Akad Nikah Tak Boleh Dilakukan Meskipun di JAWI

Seorang pengguna twitter @adiwafi yang juga jurugambar perkahwinan berkongsi sebuah cerita sedih dimana sebuah pasanagan yang ingin bernikah namun tidak kesampaian disebabkan PKPB.

Namun, apa yang menghairankan, Konsert GEGAVAGANZA Minggu ke 7 boleh berlangsung..

 

Terdahulu, beliau berkongsi kisah sedih tentang pasangan yang gagal mengadakan akad nikah meskipun di JAWI kerana SOP.

 

“Nak jadi cerita, nikah pun tak boleh biarpun di JAWI. Pukul 10 tadi ada ustaz datang cakap baru dapat SOP nikah tak boleh jalan. Dia pun ingat kenduri je tak boleh. Rupanya nikah di JAWI pun tak boleh. Menangis weh bakal pengantin dah siap cantik2 dengan baju pengantin+make up.”

 

Agak menyedihkan jika kita lihat keadaan pasangan tersebut yang ingin mendirikan rumah tangga namun apakan daya.

Tindakan jurugambar tersebut untuk memulangkan semula wang pendahuluan berikutan kesian kepada pasangan pengantin itu juga harus diberi pujian.

 

Wafi menambah

“Pengantin ni baru diberitahu malam semalam boleh nikah pagi ni. Kelam kabut la semalam prepare semua benda. Aku pun dia baru contact lewat malam semalam.”

Sumber – Twitter @adiwafi

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram dan juga Twitter Jirancakap untuk info dan peluang untuk jana pendapatan kita bersama

PERHATIAN: Pihak Jirancakap tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda telah berfikir dengan warasnya sebelum ingin menulis apa-apa diruangan komen anda disini. Pihak Jirancakap juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*