Kes Individu Tumbuk Bomba Di Kajang. Ini Yang Sebenarnya Berlaku

KAJANG: Niat murni anggota bomba menghalang seorang lelaki daripada menghampiri kereta yang sedang terbakar di Balakong dekat sini, bertukar sebaliknya apabila anggota terbabit ditumbuk lelaki terbabit.

 

Bukan itu saja, suspek bertindak lebih agresif dengan mengamuk di lokasi menyebabkan beberapa anggota bomba yang berada di lokasi bagi operasi pemadaman kebakaran kereta itu terpaksa bergelut menahannya.

Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Selangor, Norazam Khamis, berkata pihaknya menerima panggilan kecemasan jam 10.38 pagi sebelum sebuah jentera dengan kekuatan lapan pegawai dan anggota bergegas ke lokasi.

“Sebaik tiba, sebuah kereta sedang terbakar di bahagian enjin akibat melanggar sebuah Perodua Myvi.

“Anggota membuat pemadaman menggunakan air tangki pam jentera sehingga padam sepenuhnya. Kereta itu musnah terbakar 70 peratus, namun tiada kemalangan jiwa dilaporkan,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Norazam berkata, ketika operasi itu, seorang lelaki dipercayai pemilik kereta terbabit bertindak agresif terhadap anggota yang cuba menghalang dia mendekati kereta.

“Tiba-tiba dia mengamuk dan memukul anggota. Kita tidak tahu kenapa dia bersikap begitu.

“Kemungkinan kereta terbakar itu adalah kereta dia. Kita juga temui parang di dalam kereta berkenaan,” katanya.

Beliau berkata, susulan kejadian itu, kes terbabit dan suspek itu diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut.

Terdahulu, viral di media sosial beberapa rakaman video yang menunjukkan lelaki itu menumbuk anggota bomba dan mengamuk sebelum berjaya ditahan.

Abang Bomba pun kena tumbuk??? Mungkin dia lupa rasanya kerja Bomba nie selamatkan orang, positif…😏

Posted by Persatuan Kebajikan JBPM – Bomba on Wednesday, 14 October 2020

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram dan juga Twitter Jirancakap untuk info dan peluang untuk jana pendapatan kita bersama

PERHATIAN: Pihak Jirancakap tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda telah berfikir dengan warasnya sebelum ingin menulis apa-apa diruangan komen anda disini. Pihak Jirancakap juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*