Jalan Licin Sebab Hujan, Rakaman Mat Motor Kena Marah Dengan Pemandu Myvi Buat Netizen Pening Nak Salahkan Siapa

Nampaknya musim tengkujuh kian ligat melnda negara kita, al-maklum sajalah kalendar bakal berganti ke Tahun Baharu.

Sana sini dilaporkan hujan, dan ada sampai yang melibatkan banjir kilat termasuklah ibu kota Kuala Lumpur.

Cuma mohon pada Allah agar banjir besar seperti yang melnda negara khususnya di Pantai Timur dua tahun yang lalu, tidak berulang.

Dan hujan yang turun juga bagaikan tidak mengenal waktu. Ada masanya seharian bumi Malaysia dibasahi hujan. Adakalanya cuma gerimis dan ketikanya, hujan lebat yang mengglla.

Lantas, ia sedikit sebanyak pasti akan mengganggu pemanduan. Jalan raya bertambah licin, dan adakalanya air yang melimpah hingga ke jalan (ada yang disebabkan faktor sistem perparltan yang tidak sempurna).

Tidak kira apa jua keadaan jalan, tambah lagi dengan hujan, ia memang mampu mengvndang bhaya ketika memandu. Dalam situasl yang tidak terdvga atau terjangka, apa pun sila gandakan tahap fokvs anda ketika memandu dalam keadaan sebegini.

Seperti yang dikongsi melalui laman facebook ini dengan lebih 46 rlbu tontonan motosikal ini gagal mengawal kenderaan dan terpaksa brek mengejut apabila kereta Myvi ini secara tiba-tiba ingin membelok ke kiri.

Penunggang motosikal ini kelihatan tidak berpuas hati dan seperti memarahl pemandu Myvi.

Kesudahan inslden ini tidak dapat dipastikan kerana masing-masing seperti sudah beredar atau mungkin ada penyelesaian antara mereka.

Antara Komen Orang Ramai

Moto tu gelabah tkn break.. bwk laju time jalan licin.. kreta tak keluar habis lgi.

Yg cakap moto salah tu bvta rasanya…da tu kami naik moto nk kami bawak slow camne lagi hanet ?? Kadang slow pon bila brek ngejut tergelincir juga…hujan kan ??.

Apa yang aku perasan brader motor tu xdelah laju pon .. nmpk mcm laju sebab dah drift kt situ, ke aku salah tgok.

Moto x salah,yg salah keta tu..dlm keadaan ujan jln licin..tiba2 keta nk msuk ,msti la moto tu brek elak dr brtembvng.

Byk kali aku rewlnd nk tgk spe yg slh tp ntahla mcm payah je nk judge. Kang ckp moto slh kne kcam, myvi yg slh pun kne kcam.. Hujan yg slh kot sbb punca jln licin.

Apa pun, sentiasa amalkan pemanduan berhemah dan berhati-hati tidak kira waktu mahu pun keadaan jalan. Sentiasa ingatlah kata-kata yang acapkali dilaungkan dalam kempen pemanduan berhemah iaitu ‘Pandu cermat, jlwa selamat. Ingatlah insan yang tersayang.’

 

Sumber – Rizal Hakim via OM

 

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram dan juga Twitter Jirancakap untuk info dan peluang untuk jana pendapatan kita bersama

PERHATIAN: Pihak Jirancakap tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda telah berfikir dengan warasnya sebelum ingin menulis apa-apa diruangan komen anda disini. Pihak Jirancakap juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*