Jadi Ibu Bapa ‘Express’ Walaupun Hanya Berumur 12 Tahun, Kisah Sedih 6 Beradik Bikin Netizen Sebak

Beratt mata memandang ber4t lagi bahu yang m3mikulnya, itulah peribahasa yang sesuai menggambark4n situ4si yang dihad4pi oleh seorang kanak-kanak apabila dia terp4ksa menjaga lima adik-beradiknya yang lain tanpa bimbing4n kedua ibu bapanya.

Kisah tersebut disampaikan oleh seorang pengguna Facebook dikenali sebagai Dielah Midi, dan status tersebut telah meraih pelbagai respon daripada netizen yang rata-rata turut bersimp4ti dengan nasib yang menimp4 enam beradik ini.

Menerusi status tersebut, wanita ini menceritak4n ketabah4n anak sulung keluarga itu yang dikenali sebagai Mimi, yang berusia 12 tahun, yang terpaks4 menjadi ibu bapa ‘segera’ buat adik-adiknya. Difahamkan, keenam-enam adik beradik ini telah diserahk4n oleh ibunya, kepada nenek mereka kerana suaminya telah ditangk4p atas sebab memiliki barangan terlar4ng.

Bertabahl4h adik Mimi, berat ujian yang menimp4 6 beradik ni, menjaga 5 adik-adik yang lain. Ibunya menyer4h ke-6 anaknya kepada mentuanya setelah suaminya ditangk4p p0lis kerana memiliki barangan terl4rang. Si ibu pulang dan bertekad tak mahu lagi kesemua anak-anaknya kerana kesempit4n hidup dan masal4h kemurung4n yang menimp4 dirinya.

Apa yang lebih m3runtun hati, apabila si ibu sudah bertekad untuk tidak lagi berjumpa dengan anak-anaknya berikutan mengal4mi masal4h kewang4n di samping m4salah kemurung4n.

Bukan itu sahaja, apa yang lebih m3nyedihkan, apabila kakak sulung ini s4nggup berk0rban masa depannya dengan tidak pergi ke sekolah demi menjaga adik-adiknya di rumah.

Mimi 12 tahun yang menjaga 5 adik-adiknya yang berusia 10tahun, 7 tahun, 6tahun, 2 tahun dan baby 5 bulan. Semasa kunjungn ke rumah nenek Mimi tadi berbincang tentang persekolahan yang tak lama lagi buka. L4ju jer air mata Mimi keluar dia kata mungkin tahun ni dia terpaks4 hold dulu persekolahannya sebab adik-adiknya yang lain.

Hal ini disebabkan, tiada siapa yang boleh menjaga adik-adiknya yang lain disebabkan neneknya bekerja di sebuah kilang garam yang berdekatan dengan rumahnya.

Semoga dipermudahkan segala urusan adik Mimi dan adik-adiknya

Sumber : Oh Bulan via coretandiariviral

 

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram dan juga Twitter Jirancakap untuk info dan peluang untuk jana pendapatan kita bersama

PERHATIAN: Pihak Jirancakap tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda telah berfikir dengan warasnya sebelum ingin menulis apa-apa diruangan komen anda disini. Pihak Jirancakap juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*