Haniff Hamzah Sound Pedas Pada Pelaku Video Kanak-Kanak Diusung Kat Pusat Kuarantin Kerana Kematian Bapanya Akibat Covid

Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Itulah yang dapat digambarkan buat adik ini yang juga salah seorang pesak1t Cov1d-19.

Bukan sahaja disahkan positif Cov1d-19 dan jauh dengan keluarga kerana sedang kuarantin di Maeps Serdang, malah turut menerima perkhabaran menyedihkan apabila ayahnya disahkan telah men1nggal dunia disebabkan virvs berkenaan.

Perkara itu dided4hkan oleh salah seorang pes4kit Cov1d-19 di akaun TikTok @ayimmarley.

Allahu, adik ni baru sahaja kehilangan ayahnya disebabkan Covid19. Semoga adik ni Tabah dan kuat.Mari sama sama kita sedekahkan Alfatihah #fypシ #fyp

♬ Mungkin Hari Ini Esok Atau Nanti – Anneth

 

 

 

Menulis di kapsyen :

“Allahu, adik ni baru sahaja kehilangan ayahnya disebabkan Cov1d19. Semoga adik ni Tabah dan kuat.Mari sama sama kita sedekahkan Alfatihah”

Inalillahwainnalilahirojiun. Tidak dapat dibayangkan kalau kita berada di dalam situasi adik ini. Sudah jatvh, ditimpa tangga lagi.

Apabila melihat di dalam video berkenaan, pesak1t-pesak1t lain yang berada di pusat kuarantin lelaki itu dilihat turut menemankan adik tersebut untuk mengutip sumbangan buat arw4h bapa dan keluarganya.

Tersentuh apabila melihat pesak1t-pes4kit yang lain cuba memberi semangat kepada adik tersebut.

Ternyata semangat brotherhood mereka sangat kuat.

Semoga adik ini terus diberi kekuatan dan diberi kudrat untuk berbakti kepada keluarganya.

Sumber : TikTok @ayimmarley

Namun, ada jugak yang melihat perkara ini dari sudut lain,

Berikut adalah ciapan yang dikongsikan oleh Haniff Hamzah berkenaan isu ini;

“Aku tak setuju dengan perkongsian video kanak-kanak yang kehilangan ayahnya dikongsi begitu. Something happens to me don’t u parade my child around like that.”

Kita hormati pandangan semua pihak dan admin doakan semoga roh arwah adik tu dicucuri rahmat.

 

Sumber – @haniff_hamzah

 

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram dan juga Twitter Jirancakap untuk info dan peluang untuk jana pendapatan kita bersama

PERHATIAN: Pihak Jirancakap tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda telah berfikir dengan warasnya sebelum ingin menulis apa-apa diruangan komen anda disini. Pihak Jirancakap juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*