GEMPAR! Bayi Baru Lahir Dibakar Secara Hidup-hidup, Kemungkinan Anak Luar Nikah

Seorang bayi perempuan yang baru dilahirkan dipercayai telah dibakar di Desa Sebanen, Kalisat, Jember, Jawa Timur pada Rabu lalu, lapor TribunKaltim.

Siasatan yang dilakukan oleh pihak polis menunjukkan bahawa bayi yang baru sehari dilahirkan itu telah dibakar hidup-hidup.

Mereka juga mengesyaki bahawa bayi itu adalah hasil daripada hubungan haram dan pelaku sengaja membuang serta membakar bayi itu untuk ‘menghapuskan bukti’.

Memetik Surya.co.id, para penyiasat menemui tumpahan minyak tanah di lokasi itu dengan sisa kayu bakar masih berbau minyak tersebut.

Turut ditemui di tempat kejadian adalah sepasang selipar yang diselaputi lumpur, dianggarkan saiz sederhana milik wanita.

Berdasarkan pengamatan di tempat kejadian, pelaku disyaki menghimpunkan kayu yang dicari di sekitar lokasi tersebut sebelum bayi itu dibakar.

Pihak polis juga mengesyaki bahawa bayi itu dibakar pada waktu malam kerana keadaan lokasi tersebut pada waktu itu agak sunyi dan jauh dari kawasan perumahan.

Ketua Polis, AKP Sukari, mengatakan bahawa pihaknya bekerjasama dengan bidan di Desa Sebanen, Kabupaten Kalisat dan sekitarnya bagi menyiasat siapakah suspek yang membakar bayi tersebut.

Dia meminta bidan untuk mencatat siapa wanita hamil di kampung itu dan kampung-kampung berdekatan.

Sumber – wowberita

 

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram dan juga Twitter Jirancakap untuk info dan peluang untuk jana pendapatan kita bersama

PERHATIAN: Pihak Jirancakap tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda telah berfikir dengan warasnya sebelum ingin menulis apa-apa diruangan komen anda disini. Pihak Jirancakap juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*