Dasar Binatang! Jarum dan Paku Disumbat Dalam Makanan Dipercayai Untuk Bunuh Haiwan Jalanan

Viral di media sosial beberapa gambar yang menunjukkan roti dan sosej berisi benda-benda tajam seperti paku dan jarum ditemui ditabur di beberapa kawasan perumahan dan tempat letak kereta.

Menurut Facebook Kelab Pencinta Kucing Malaysia, perbuatan itu dilakukan oleh mereka yang bertanggungjawab bertujuan untuk menganiaya haiwan jalanan seperti kucing dan anjing.

Perbuatan itu dipercayai sengaja dilakukan untuk menyakiti yang haiwan-haiwan yang sedang kelaparan mencari makanan.

Ia bukan sahaja memudaratkan anjing atau kucing jalanan sekiranya dimakan, malah boleh mengundang masalah lain khususnya kepada pengguna jalan raya.

 

Ini kerana, sekiranya apa jua jenis kenderaan melanggar makanan ini, ianya pasti akan menimbulkan masalah seperti tayar pancit dan sebagainya.

Oleh yang demikian, orang ramai yang menjumpai makanan-makanan bertaburan di kawasan rumah anda dinasihatkan supaya memeriksa dan membuangnya sekiranya mengandungi paku bagi melindungi haiwan jalanan yang tidak berdosa ini serta pengguna jalan raya.

Sumber-wowberita

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram dan juga Twitter Jirancakap untuk info dan peluang untuk jana pendapatan kita bersama

PERHATIAN: Pihak Jirancakap tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Jirancakap juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*