Anak Tiri Tokti Selamber Je Komen Kat Gambar TMJ. Tak Sangka Ini Jawapan Padu Dari TMJ Yang Bikin Netizen Tergamam

NAMA Tunku Ismail Idris ibni Sultan Ibrahim Ismail atau juga lebih dikenali dengan gelaran TMJ (Tunku Mahkota Johor) adalah nama yang tidak asing lagi dalam kalangan rakyat di Malaysia.

TMJ juga dilihat sangat aktif di platform laman sosial yang mana beliau sering berkongsi aktiviti harian kepada pengikutnya di Instagram, Facebook dan juga Twitter.

Putera sulung Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ismail dan permaisuri, Raja Zarith Sofiah Sultan Idris Shah itu juga dilihat gemar berkongsi kehidupan mewahnya di Instagram yang pastinya mampu memberikan inspirasi siapa sahaja yang melihatnya.

Setiap foto dan video yang dimuatnaik seperti kereta mewah, pesawat peribadi sehinggalah jam tangan berjenama, gaya hidup TMJ cukup mengagumkan malahan menjadi impian setiap orang.

Salah seorang pengikut setia TMJ adalah anak tiri kepada penyanyi popular tanah air, Dato Seri Siti Nurhaliza iaitu Asyraf Khalid.

Asyraf Khalid merupakan seorang usahawan yang menjadikan TMJ sebagai satu ‘role model’ yang cukup memberikan inspirasi buatnya.

KOMEN ASYRAF KHALID

Kehidupan mewah TMJ sangat diimpikan Asyraf dan dia juga bercita-cita untuk menjadi kaya dan berjaya seperti TMJ seperti apa yang boleh dilihat apabila dia meninggalkan komen tersebut di Instagram TMJ baru-baru ini.

“Stye! Anda adalah inspirasi bagi saya. Suatu hari nanti, saya ingin menjadi kaya dan berjaya seperti anda, InsyaAllah” komen Asyraf kepada TMJ.

Komen Asyraf tidak terhenti di situ kerana ia berjaya menarik minat TMJ untuk terus membalas dan turut memberi nasihat yang membuatkan pengikutnya juga tertarik dengan sifat rendah diri yang dipertontonkan TMJ.

RESPOND BALAS TMJ

“@asyrafkhalid, terima kasih. Semua ini hanya sementara. Kurniaan Allah. Apabila saya telah tiada di muka bumi ini, tiada satu pun boleh saya bawa ke kubur apabila tiba masanya.

“Saya melihat kekayaan yang saya miliki adalah sebagai ujian dari Allah untuk hambanya. Sama ada saya mengingati Allah atau tidak, adakah saya masih bersedekah dan menolong orang miskin, yang penting adalah tetap bersyukur dan tidak pernah lupa melakukan kebaikan.

“Hakikatnya, wang adalah sekadar sehelai kertas. Jiwa yang tenang adalah kunci kehidupan yang bahagia. Salam.” balas TMJ ringkas tetapi sangat padat dengan nasihat yang sangat berguna.

Maka tidak hairanlah sikap rendah diri yang ada pada diri TMJ membuatkan baginda sangat disenangi rakyat dan jutaan pengikutnya di laman sosial turut menghormati sifat kepimpinannya yang bersifat raja berjiwa rakyat.

Sumber : Sinar Harian via awatsyeikh

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram dan juga Twitter Jirancakap untuk info dan peluang untuk jana pendapatan kita bersama

PERHATIAN: Pihak Jirancakap tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda telah berfikir dengan warasnya sebelum ingin menulis apa-apa diruangan komen anda disini. Pihak Jirancakap juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*