AL-FATIHAH. Bayi Ini Meninggal Dunia Setelah Tidur Sejak Setahun Lalu Kerana Menghidap Penyakit Misteri

Setelah tertidur selama setahun sejak Julai tahun lalu, kanak-kanak lelaki yang dikenali sebagai Shaka dilaporkan menghembvskan naf4snya terakhirnya semalam.

Memetik laporan Liputan6, kanak-kanak berkenaan dilaporkan sudah tertidur sejak usianya memasuki lapan bulan dan tidak pernah bangun selepas itu.

Bayi Shaka yang Viral Tertidru Selama 1 Tahun Meninggal Dunia

Tertidur sejak umur 8 bulan

Berita duta itu diterima daripada laman TikTok milik bayi berkenaan, @shaka_17 yang dimuat naik dengan kapsyen “Selamat jalan, surga menantimu nak.

Menurut laporan, Shaka menghid4p sindr0m ‘Sleeping Beauty’ dimana merupakan g4ngguan neur0logi yang menyebabkan penghid4pnya mengalami tidur dalam jangka masa lama.

Tidak pernah bangun

Bayi Shaka yang Viral Tertidur Selama 1 Tahun Meninggal Dunia

Sepanjang setahun itu, Shaka dikhabarkan tidak pernah sekalipun bangun atau membuka matanya sehingga mninggal dunia pada usia 18 bulan.

Meskipun sentiasa tidur dan tidak melakukan aktiviti seperti kanak-kanak lain, dia masih mampu makan dan minum apabila disuap oleh ibunya biarpun tidak terjaga atau membuka mata.

Terdahulu, kisah Shaka tular dalam kalangan netizen Indonesia kerana mengalami peny4kit ganjil yang mengakibatkan dia tertidur selama setahun.

Antara komen-komen netizen

“Innalillahi padahal aku berharap kamu sembuh dan bisa buka mata dek,” ujar Meilisa Andryanai Fad.

“Inallillahi, jadi kunci surganya ayah bunda ya nak. Sekarang sudah sehat di surga temannya malaikat yang sabar ya mbak. Al Fatihah,” ujar Alvi Soetomo.

“Dede sekarang udah bisa lihat indahnya surga. Dede tenang ya de, buat bunda, tetep selalu semangat ya bun,” ujar Sekar Galuh Pujiandi.

Salam takziah! Diharapkan kedua ibu bapa kanak-kanak comel ini tab4h dan kuat menerima kenyataan pemergian anak mereka yang tersayang.

Sumber: Liputan6.com, TikTok Shaka, Borak Daily via MHInews

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram dan juga Twitter Jirancakap untuk info dan peluang untuk jana pendapatan kita bersama

PERHATIAN: Pihak Jirancakap tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak Jirancakap juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*