Air Tangan Diraja, Orang Kuantan Bertuah Dapat Nikmat Rasa Air Tangan Raja Permaisuri Agong

Permulaan tahun 2021, kita dikejutkan dengan berita banjir besar yang berlaku di beberapa negeri. Malah, ramai yang bimbang melihat paras air sehingga sampai ke paras bumbung.

Umum mengetahui, semalam Yang di-Pertuan Agong, Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah berkenan memandu sendiri meredah banjir di Lebuhraya Pantai Timur (LPT) untuk melawat mangsa banjir di sekitar bandar Maran, Pahang.

 

Hari ini pula, Raja Permaisuri Agong Tunku Hajah Azizah Aminah Maimunah Iskandariah berkenan mencemar duli memasak juadah tengahari untuk mangsa banjir di PPS Dewan Orang Sri Damai, Kuantan.

Menerusi Instagram Istana Negara, turut dikongsikan video memaparkan Raja Permaisuri bersingsing lengan baju menyiapkan juadah makan kepada mangsa banjir.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ISTANA NEGARA (@istana_negara)

 

“Sentuhan air tangan Raja Permaisuri Agong ini mencerminkan keperibadian dan keprihatinan tinggi Seri Paduka Baginda terhadap mangsa banjir dan golongan yang memerlukan bantuan”

Dalam entri tersebut baginda turut mengajak seluruh rakyat untuk turut sama mendoakan agar bencana banjir itu segera reda.

Diruangan komen perkongsian itu, rata-rata rakyat memuji sikap prihatin baginda yang berjiwa rakyat. Kata netizen lagi sangat beruntung pada mereka yang dapat merasa masakan air tangan baginda.

 

Sumber – gulapop

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram dan juga Twitter Jirancakap untuk info dan peluang untuk jana pendapatan kita bersama

PERHATIAN: Pihak Jirancakap tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda telah berfikir dengan warasnya sebelum ingin menulis apa-apa diruangan komen anda disini. Pihak Jirancakap juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

 

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*