Sajat Berjalan Di Lorong Gelap. Namun, Sebab Beliau Berada Di Situ Amatlah Memeranjatkan

 

” Saya buat niat yang ikhlas..tiada paksaan..saya tak pernah minta dibalas balik,”

Itu perkongsian terbaru usahawan kosmetik kntr0versi, Nur Sajad yang kini hangat ‘ditegur’ ramai selepas pengakuannya sudah melakukan pemb3dahan jant1na.

Ia susulan penahanannya oleh pihak Jabatan Agama Islam Selangor (JAlS) beberapa hari lalu selepas mendapat laporan terhadap kelakuan Sajad yang didkwa menghiina agama lslam.

Menurut Sajad dia mendapat layanan yang tidak wajar walaupun sudah memberikan kerjasama apabila dipanggil untuk s1asatan oleh pihak JAlS.

Katanya siasatan dilakukan kerana laporan yang dibuat pada 23 Ogos 2018, kerana berpaka1an wanita ketika mengadakan majlis doa selamat di Wisma Nur Sajad, Sksyen 16 Shah Alam.

Pakai baju tidur, berjalan di lorong gelap hulur sedekah

Sementara itu dalam perkongsian terbarunya, Sajad memuatnaik video beliau sedang berjalan di tepi jalan dan lorong gelap sambil berbaju tidur.

Bagaimanapun tujuan Sajad itu adalah kerana mahu membantu golongan kurang bernasib baik.

Sajad dilihat berjalan ke arah peminta sedekah di tepi jalan dan mendekati golongan gelandangan sambil menghulurkan sedekah.

Tidak dapat dipastikan sama ada video itu yang baru atau rakaman lama yang dikongsikan semula.

” Saya buat semua ini dari hati saya untuk bantu golongan yang susah dan memerlukan.. saya tahu saya tak sempurna,tetapi saya cuba yang Terbaik untuk saya sayang sesama manusia..

” Sedekah atau wakaf, bukan berpandukan dari pakaian.. tetapi dari niat hati dan keikhlasaan..
pakaian itu hanyalah luaran sahaja..

” Tak kiralah kita nak buat sedekah time macam mana pun, keadaan, waktu, masa, tahun, hari, bulan dan itu bukan lah satu halangan untuk kita bersedekah…yang penting nawaitu dan keikhlasan.

” Saya bukan manusia sempurna, jika saya mempunyai rezeki yang lebih ,saya akan membantu dan sedekah pada yang memerlukan..

” Saya dari kecik diajar oleh mak dan ayah saya supaya menghormati org tua, sentiasa sayang pada sesama manusia, tak kira bangsa, status, pangkat dan agama..

” Sebab selagi kita dinamakan manusia, jarak untuk dihormati tiada sempadan…sentiasa bersyukur.

” Kalau kita mempunyai rezeki yang lebih..dari rezeki yang lebih itu, kita dapat men bantu mereka yang susah dari kita..maafkan saya jika nampak tak sempurna

” Sedekah…perkataan sangat general..Sebab sedekah ini bukannya sesuatu yang dihad kan, tetapi ia sesuatu kemampuan individu tersendiri..

” 5sen, 10sen,atau 10 ringgit atau lebih dari itu jumlahnya, itu semua nya diharusksn berlaku dengan penuh keikhlasan..

” Keikhlasan dari jiwa dan nawaitu seseorang…sebab sedekah tak pandang siapa kita, AGAMA kita, STATUS kita, PAKAIAN kita atau SESIAPA pun BOLEH bersedekah yang penting kita mempunyai hati perkemanusiaan…

” Saya insan tak sempurna..sempurnakah sedekah ku??

” Sedekah dalam keadaan berpakaian wanita.. walaupun pun baju tido(pajamas) atau pakai baju jubah, tudung, longdress atau seluar jeans dan kemeja..

” Adakah pakaian itu sesuatu yang penting untuk kita bersedekah?saya tertanya tanya.. dan saya tahu saya bukan insan sempurna..

” Saya sayang Allah,Saya Sayang Allah..

” Tetapi mereka kata saya mempersenda agamaku.. kerana sedekah Di wisma ku sendiri..dengan keadaan ber jubah dan bertudung,ia terus dihukum mempersenda agama islam… maafkan Aku.. Aku bukan manusia sempurna,” akhiri Sajad.

Sumber:IG Sajad

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram dan juga Twitter Jirancakap untuk info dan peluang untuk jana pendapatan kita bersama

PERHATIAN: Pihak Jirancakap tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda telah berfikir dengan warasnya sebelum ingin menulis apa-apa diruangan komen anda disini. Pihak Jirancakap juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*