Ayah Arwah Surya Peluk Ustaz Ebit Lew Sambil Menangis Menceritakan Kisah Anaknya Dibun0h Secara Kej4m

PETALING JAYA – Penceramah popular, Ustaz Ebit Lew hari ini mengunjungi keluarga Allahyarham Siti Nur Surya Ismail, 19, di Kampung Lubok Batu, Telemong, Kuala Berang, Terengganu.

Katanya, ketibaannya di rumah Allahyarham disambut bapanya yang terus datang memeluknya dan menangis.

“Sayu pilu sangat rasa hati perginya adik Siti Nur Surya. Sampai sahaja rumah mereka, ayahnya terus datang peluk saya menangis.

“Terharu ustaz hadir ke sini. Saya pun tak tahan rasa sedih. Ya Allah. Saya tak dapat lupa ustaz. Air mata asyik mengalir sahaja cerita tentang arwah. Arwah anak baik,” katanya di laman Facebook di sini hari ini.

Ebit berkata, Ismail memaklumkan kepadanya bahawa Allahyarham menjaga ibunya yang terlantar akibat sakit kanser sejak menamatkan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

“Boleh urus seorang diri dibantu adik perempuannya tingkatan tiga. Sanggup korban belajar sebab nak jaga mak dekat rumah. Mandikan dan uruskan maknya sentiasa.

“Maknya kenal saya. Katanya selalu tengok saya walau dalam keadaan tak sihat. Beratnya ujian mereka,” katanya.

Menurutnya, dia sempat berkongsi kisah Nabi Yakob yang kehilangan Nabi Yusuf serta kisah Nabi Muhammad kepada keluarga Ismail dan ahli keluarganya.

“Dapat berdoa bersama semua ahli keluarga. Saya beri sedikit sumbangan. Semoga Allah beri kekuatan buat seluruh ahli keluarga,” katanya.

 

Sumber – K! ONLINE

 

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram dan juga Twitter Jirancakap untuk info dan peluang untuk jana pendapatan kita bersama

PERHATIAN: Pihak Jirancakap tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda telah berfikir dengan warasnya sebelum ingin menulis apa-apa diruangan komen anda disini. Pihak Jirancakap juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*