Oh Macam Ni Rupanya Petua Nak Hilangkan Sakit Kepala Tanpa Mengambil Panadol

PETUA SAKIT KEPALA
Apabila sebut je sakit kepala, benda pertama yang terlintas di fikiran adalah Panadol / Painkiller. Panadol/Painkiller adalah selamat dan berkesan untuk mengyurangkan sakit kepala ataupun sakit-sakit yang lain sekiranya diambil dalam kuantiti seperti yang disyorkan pada label. Namun, tahukah anda bahawa panadol/painkiller ini jika diambil secara berlebihan akan mengakibatkan ketagih, ketagih maksudnya bila sakit mesti kena ambil, so tak elok sebenarnya, cuba kita kawal.
Ni antara sebab-sebab utama punca sakit kepala:-
1-Stress
2-Lambat makan
3-Kurang tidur
Selain daripada mengambil panadol/painkiller, ada  kaedah yang sangat mujarab dan tidak memberi apa-apa kesan yang buruk terhadap badan kita iaitu dengan cara seperti dibawah ni:
Ubat/perawatan:-
1-Basuh umbul/ anak rambut menggunakan air sejuk
2- Minum air suam 2 cawan
3- Tidur sekurangnya selama 30minit
Apa-apa pun benda ni adlaah berpunca dari minda juga, cuba elakkan persepsi bahawa hanya pandol/painkiller sahaja yang mampu menghilangkan sakit kepala. Ubah mindset! Cuba dulu kaedah ni, baru tahu keberkesanan kaedah ini. kongsikan dekat kawan korang berkenaan cara untuk menghilangkan sakit kepala selain dari makan panadol/painkiller
.
.

Pemburuan terhadap seorang individu yang sangat dikehendaki bernama Rayhan Kabir akhirnya berakhir selepas dia berjaya ditahan oleh pihak berkuasa Malaysia pada petang Jumaat lalu.

Beliau telah membuat kenyataan terhadap kerajaan Malaysia kononnya melayan tahanan pendatang asing tanpa izin seperti bin4tang.

Kebanyakan rakyat Malaysia juga mahu Rayhan diambil tndakan tegas terhadap Rayhan Kabir.

Semalam, pihak  Jabatan Imigresen teah menahan Md Rayhan Kabir kerana terlibat dalam dokumentari kontr0versi yang dihasilkan Al Jazeera, walaubaigaimanpun dia menegaskan bahawa dia tidak berboh0ng dalam wawancara itu.

Rayhan Kabir juga mendakwa pihak polis akan menangkapnya dalam masa terdekat.

” Saya tidak berboh0ng. Saya bercakap hanya mengenai d1skriminasi terhadap pendatang asing.Saya tidak melakukan jenay4h.

” Saya mahu negara dan maruah migran dan saya terjamin. Saya percaya semua pendatang asing dan BangIadesh akan bersama saya,”

” Saya tidak tahu apa nasib saya selepas ini. Jika hidup saya berakhir, ia akan menjadi pengorbanan untuk ribuan pekerja BangIadesh” katanya kepada media itu .

 

Sumber : trendingsangat

 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram dan juga Twitter Jirancakap untuk info dan peluang untuk jana pendapatan kita bersama

PERHATIAN: Pihak Jirancakap tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda telah berfikir dengan warasnya sebelum ingin menulis apa-apa diruangan komen anda disini. Pihak Jirancakap juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*