Cinta Ditolak Jejaka Malaysia, Seorang Remaja Protes Bakar Bendera Dan Gambar Presiden Indonesia. Ini Penjelasan Padu Polis

Jakarta: Seorang wanita ditahan pihak berkuasa selepas menunjukkan protes dengan membakar serta menghina bendera dan Presiden Indonesia dipercayai kerana bengang cintanya ditolak jejaka Malaysia.

Wanita itu, Rohmeini Purba, 27, memuat naik video di akaun media sosialnya yang menunjukkannya melakukan perbuatan melampau menodai, menghina, atau merendahkan kehormatan lambang negara sebagaimana termaktub dalam undang-undang Indonesia.

Ketua Unit Jenayah Siber, Polis Sumatra Utara, Bambang Rubiyanto berkata, wanita berkenaan dipercayai membakar, memasak dan menggunakan bendera Indonesia sebagai kain lap tingkap.

“Dia memuat naik aksinya melakukan perbuatan melampau itu di akaun Instagram @maya.maya639 dan mengundang reaksi kurang senang dalam kalangan pengikutnya.

“Dia juga memuat naik video memaparkannya menghina Presiden Indonesia, Joko Widodo dan Naib Presiden, Ma’ruf Amin dengan menconteng serta menaburkan cili dan potongan sayuran ke atas gambar kedua-dua pemimpin itu,” katanya sebagaimana dilaporkan Jakarta Post.

Menurutnya, wanita berasal dari Kelurahan Petapahan, Kecamatan Lubuk Pakam, Deli Serdang itu dipercayai sengaja berbuat demikian untuk mendapatkan perhatian dunia.

“Dia mengaku menjalin hubungan dengan lelaki warga Malaysia namun cintanya tidak berbalas dan ditentang keluarga serta semua rakannya,” katanya.

 

Sumber – Hmetero

 

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Jangan lupa untuk subscribe Facebook, Instagram dan juga Twitter Jirancakap untuk info dan peluang untuk jana pendapatan kita bersama

PERHATIAN: Pihak Jirancakap tidak akan bertanggungjawab Iangsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda telah berfikir dengan warasnya sebelum ingin menulis apa-apa diruangan komen anda disini. Pihak Jirancakap juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Terima kasih

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*